top of page
culinair_genieten_reis_spijs_noord_limbu

FAQ / VEEL GESTELDE VRAGEN

Hebben jullie auto, fiets- én wandeltochten?

Jazeker! Het aanbod is wel afhankelijk van het seizoen. In de winter van 2023/2024 bieden we winterwandelingen aan. Deze zijn qua niveau voor elke wandelaar geschikt. Wat betreft de fiets- en autotochten kun je met elk soort fiets of auto meedoen.

 

Is deelname ook geschikt voor vegetariërs?

Ja, over het algemeen wel. Indien een activiteit niet geschikt is voor vegetariërs is dit bij de betreffende activiteit aangegeven óf je kunt bij het bestellen van de tickets een ticket voor de vegetarische variant bestellen.

Kunnen jullie rekening houden met allergieën en speciale wensen?

Er doen doorgaans grote aantallen mensen mee met onze activiteiten en de horecagelegenheden ontvangen daarnaast ook nog gasten vanuit de reguliere openstelling. Het is dan ook helaas niet mogelijk om gerechtjes op maat te maken.

Is deelname ook geschikt voor kinderen?

De activiteiten die we aanbieden zijn ook voor kinderen een leuke ontdekking van het mooie landschap, interessante bezienswaardigheden en lekker eten. Voor de oudere kinderen met ook een goede eetlust raden we aan om een deelnameticket mee te bestellen. Voor jongere kinderen raden we aan om ter plaatse bij de horecagelegenheid iets van de menukaart te bestellen. 

Hoe zit het met drankjes?

Drankjes zijn in de prijs niet inbegrepen, tenzij het een speciale activiteit betreft en aangegeven is dat drankjes wel zijn inbegrepen. Bij de horecagelegenheden zelf kun je altijd drankjes los bijbestellen en ter plaatse betalen.

Bestel ik voor elke persoon één ticket?
Je bestelt inderdaad voor elke deelnemer een ticket, dus als je met 2 personen in 1 auto zit bestel je 2 tickets. Dan heeft iedereen recht op de lekkere gerechtjes bij de horecagelegenheden.

Kan ik gebruik maken van een toilet?

Je kunt op alle locaties gebruik maken van een toilet.

Hoe zit het met verkeersveiligheid en verantwoordelijkheid?

Als organisatie vermijden we zoveel mogelijk de drukke wegen en gevaarlijke kruispunten. Routes worden duidelijk aangegeven en beschreven. We vragen jou om je eigen verantwoordelijkheid te nemen en je ook aan de verkeersregels te houden. Je bent zelf verantwoordelijk in het geval van schade, letsel, boetes etc.

Waar kunnen we starten?

Je kunt bij het ontvangen van de routebeschrijving voor een fiets- of autotocht zelf kiezen waar je start op de route. Bij elke deelnemende horecagelegenheid kun je starten, er zit namelijk geen klassieke menu-opbouw in de gerechtjes. Dat betekent dat je kunt eindigen met iets zoets, of spontaan halverwege de route iets zoets krijgt aangeboden. Laat je verrassen! Bij de winterwandeling is er wel een menu-opbouw en kies je vooraf een startlocatie bij het bestellen van de tickets óf krijg je een startlocatie toegewezen.

Binnen welk tijdbestek kunnen we de tocht doen en bij de horecagelegenheden terecht?

Bij een winterwandeling kun je starten vanaf 13.00u en dien je uiterlijk 17.00u op de eindlocatie te zijn. Je kunt bij een fiets- of autotocht van 12.00 tot 18.00u terecht bij de deelnemende horecagelegenheden voor je gerechtjes en eventueel drankjes. Start dan bij voorkeur vóór 13.00u zodat je voldoende tijd hebt om van de tour te genieten.

Tot wanneer kunnen we ons inschrijven voor een tocht?

Op vrijdag 15.00 uur sluit de inschrijving voor het Reis & Spijs aanbod van dat weekend, bestel dus op tijd, zeker aangezien er regelmatig activiteiten uitverkopen.

Hoe zit het met de reserveer- en betaalbevestiging?

Direct na inschrijving en betaling ontvang je van ons een deelnameticket op het door jou opgegeven e-mailadres.

Wanneer ontvang ik alle benodigde informatie en de routebeschrijving?

Je ontvangt de vrijdag voor vertrek, uiterlijk 15.00 uur, een e-mail met alle benodigde informatie en de routebeschrijving voor de wandeltocht of autotocht, op het e-mailadres dat je hebt opgegeven bij het bestellen van de tickets.

 

Doe je een fietstocht? Dan ontvang je van ons een routebeschrijving die is samengesteld aan de hand van routebordjes langs de weg. Daarnaast ontvang je ook een .gpx bestand voor je eigen fietsnavigatiesysteem of een route app op je mobiele telefoon.

Help! Ik heb de informatie en routebeschrijving niet ontvangen!

Heb je 24 uur voor vertrek nog geen e-mail ontvangen met alle informatie en de routebeschrijving? Controleer dan je map met ongewenste e-mail, waar onze berichten door een spamfilter wellicht in terecht zijn gekomen.

Kan ik na aankoop mijn ticket(s) nog annuleren en geld terug krijgen?

Na aankoop van je ticket(s) is er geen mogelijkheid tot restitutie.

Bij annulering van je deelname vóór de vrijdag voorafgaand aan de door jou gekozen activiteit, komen we samen tot een nieuwe datum voor een activiteit.

Bij annulering van je deelname op of na de vrijdag voorafgaand aan de door jou gekozen activiteit, wordt er geen vervangende datum en activiteit aangeboden. Verkoop je tickets dan door of maak iemand blij binnen je familie- of vriendenkring.

Ik heb nog een andere vraag die hier niet tussen staat?

Stuur een e-mail naar info@reisspijs.nl, we geven je graag een antwoord op je vraag en reageren doorgaans binnen 24 uur!

bottom of page